Skärpning

Ingen uppdatering på hela helgen, det e bara till att sätta igång! :)

Fredag
Jag kommer inte riktigt ihåg fredagen, det var nog bara en lugn och skön kväll där höjdpunkten var L´s bad... Det är så roligt när han ska bada hemma hos oss och han sitter i den gröna Bumpyn (eller vad den nu heter, jag kommer aldrig ihåg)... Skvätter åt alla håll å kanter medan Sigge vill göra likadant, man får liksom skvätta lite på båda, hihi... :)

Lördag
Tiden går väldigt fort när det är småbarn i närheten och förmiddagen försvann i ett nafs med bara basic-göra! På eftermiddagen åkte vi iaf hem till svärmor och tog en kaffe i trädgården! L var lite svårflirtad, men glänste till ett par gånger iaf... :) Det är dags för henne att måla om huset och vi inspekterade färger, ruttna brädor och annat som skall fixas innan måleriet drar igång.

Jag smsföljde också M som sprang Göteborgsvarvet. Hon sprang dessutom på en gryyym tid, grattis tjejen! :) Jag är imponerad!!! Jag, B och L skulle åka in och se målgången men det blev ett kaos utan dess like med dubbdäck, poliskontroller, smockat med folk (behöver jag säga mer)... Suck! Nåväl, vi körde iaf på Dag Hammarsköldleden så vi fick en glimt av Varvet iaf... :)

P´s söta syster P fyllde år också... :) Vi bjöd på en schlager-allsångs-födelsedagssång för henne! Jag vet inte om hon var mäkta imponerad?! Svårt att säga! :)

Kvällen var lugn, P var iväg ett tag och extraknäckte som skeppare på kvällen för ett möhippegäng som skulle segla. Rolig idé tycker jag, jag vill också gå på möhippa! :) Annars var det Eurovision för hela slanten. Jag är jätteglad att Norge vann, det kändes bra att det inte bara är de sydöstra Europa som regerar! Härligt med en charmig norrman! :) Vi moffade Ben & Jerry till medan vi hissade och dissade, eller hissade kanske var att ta i, det var nog väldigt mycket mer dissning... :) Kvällens snackis enligt mig (inte att jag trodde Tyskland skulle vinna med Dita Von Teese i spetsen som S tycker) var när Storbrittaniens sångprinsessa gick fram till en av männen med fiol och hon fick stråken i ansiktet. Att någon av dem inte brast ut i skratt är en gåta för mig, jag hade brustit totalt! Men det är jag det... :)

Söndag
Jag vaknade runt sex av att jag hörde att lilleman var vaken. Somnade om, men vaknade igen en timme senare. Både B och P var också vakna men för att de skulle få sova lite extra (ni vet ju hur grabbar är) så klädde jag på lillen, stoppade han i vagnen och gick på promenad i exakt en timme. Det var skönt, tidiga morgonpromenader är inget som hör till vardagen direkt. När jag kom hem sov B så jag, P & Sigge lekte med L, gav honom mat och bytte blöja. Sen tog vi en liten promenad kring kvarteret bara för att han skulle sova en stund till, han är extra trött nu när hans tänder håller på att komma upp. Dreglig är han också, det lilla livet... :) Söt med för den delen!!! :) 

På eftermiddagen kom M och hämtade upp mig för att åka till Alex å lille P. Vi skulle promenera till Gunnebo och fika där! :) Vädret var jättebra (varmt och soligt) och promenaden var alldeles lagom. Gunnebo är ju så himla mysigt och jag hade aldrig varit på det caféet innan (jag måste erkänna att jag inte ens visste om dess existens). Alla fikabröd och maträtter är ekologiska och lagade av det som finns i deras odlingar, imponerande! Jag drack hemmagjord jordgubbssaft, det ni. När drack man liksom ett glas saft senast? Jag kan iaf rekommendera deras morotskaka, jättegod. Å Proppan, det fanns citronmarängpaj i små söta formar! :) 

Det var en rätt rolig grej som hände när vi vi stod i kassan och skulle betala. Mannen framför oss kollade på en paj och frågade damen i kassan vad det var för en paj? Hon svarade: Det är en cashewnötpaj... Han: Jaha, är det cashewnötter i den då? Nja förmodligen är det valnötter, dahhhh....

Kvällen spenderades med att vika tvätt, strökolla på tv och bara slappa... Å nu är man tillbaka i vardagen med en tuff arbetsvecka framför näsan...C U lejter! :)

Gårdagens promenadmål
Välkommen till Gunnebo Slott och Trädgårdar 
Bild: http://www.gunneboslott.se/


 

Kommentarer

2009-05-18
Anonym skriver:

MUMS! Dit vill jag å äta paj

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan