Lite klent med uppdatering

Men här kommer en megaupdate från onsdag till idag! Have fun, or not! ;)

Onsdag
Efter en überstressig dag med en massa jobb styrde jag och E kosan mot huvudstaden. Eftersom vi var ute i sista sekund (tågets avgång var om 30 min och dessutom skulle vi hinna hämta ut biljetter) fick vi lite smått panik när vi insåg att E glömt sin mobil på jobbet. Det var bara att vända om i ilfart och då hade vi redan kommit halvvägs. Stackars F som körde oss när vi smått skrek hur han skulle zickzacka mellan filerna för att det skulle gå så snabbt som möjligt. Vid Astra bytte vi bil i all hast och vår kollega P fick äran att köra in oss till stationen... Väl där hade vi plötsligt gott om tid, vi hann till och med handla färdkost till resan. Givetvis gick vi på helt fel vagn men lyckades till slut hamna på rätt platser, puh! :) Resan gick grymt snabbt och drygt tre timmar senare rullade vi in mot Gamla Stan. På centralen mötte vi S och M, våra barndomsfriends och tog oss därifrån till lägenheten där vi skulle bo och lämnade våra väskor. Sedan tog vi oss till den grekiska restaurangen Maestro, där vi käkade grymt god mat (halloumi, biftheki samt chokladsufflé, tack P för rekommendationen) och bara babblade en massa roligt hela kvällen. Det var verkligen jätteskoj! Det gick jättebra att träffas alla fyra och det visade sig att vi hade en del saker gemensamt om man säger så... :)

Torsdag
Startade dagen med en god och fräsch frukost på Scandic Anglais på Stureplan, det var även där kursen skulle hållas. Vi satt länge och käkade en massa gottis, även min vita kofta smakade på björnbärsmarmeladen! Sådär kul, innan dagen ens börjat, jaja, det är väl rätt typiskt mig!  Kursen var fantastiskt rolig och mycket intressant med en toppenkursledare, det märks verkligen när en person brinner för något! Vi gick igenom en massa självklara saker men man blev medveten om det på ett helt annat sätt än man varit innan. Det var massor med diskussioner och övningar, ja en riktigt bra kurs! Givetvis lärde vi oss lite nya saker också och när jag lämnade hotellet kände jag mig helnöjd. Resan hem gick bra och jag hade ett efterlängtat samtal med min moster! Dessutom satt Ingvar Oldsberg sätet brevid oss! :)

Resten av helgen
Fredagen bestod nästan mest av att vara trött. Det enda hurtiga jag gjorde när jag kom hem var att åka och handla en massa mat med inneboende brorsan. På kvällen lagade vi tacos och kollade hockey-VM. Jag somnade rätt tidigt i soffan, gött! :)

Lördagen bestod också den av att mest vara trött! Helt sjukt, men jag antar att det kanske är den sista tidens oroligheter som sugit musten ur mig... Det kanske inte är så konstigt heller?! En riktig latmaskedag där jag till och med sov nästintill hela eftermiddagen, skumt! Kvällen avslutades med pizza/thai till Johan Glans. Den mannen, jag trodde jag skulle vika mig av skratt... :)

På natten kom lillebror 2´s flickvän hem tilll oss efter att ha missat alla bussar och inte hade någonstans att sova. ((Jag och P tänkte öppna ett vandrarhem hemma hos oss, vad tror ni om det?)) Jag träffade henne aldrig på kvällen men på morgonen åkte vi och handlade färska frallor till frukost. Efter en långfrukost hade vi en lång och trevlig pratstund innan jag skjutsade bort henne till vagnen och jag drog vidare till Partille kommun där jag hälsade på F och lille E. Han är förresten inte så liten längre, han hade växt som bara den och det var kul att se. Smilade stort gjorde han varje gång man såg på honom, roligt! :) Annars har det inte gjorts så många knop idag, det har varit en riktigt lat dag idag med, jaja det får väl vara så den här helgen då... Vi har just avnjutit P´s wonderfult goa wienerschnitzel, mums! :)

Nu är det dags för att nanna, e sååå trött (hmm, hur går det till när man varit seg hela helgen?).... Gonatt Gonatt!

Maestro-gänget

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan