Toppenhelg

Nu är det måndag igen och jag är tillbaka vid mitt skrivbord. Som vanligt gick helgen fort men jag har haft en otroligt trevlig helg... :) Här kommer ett megainlägg, hoppas ni inte somnar... :)

Fredag - Åkte hem till V efter jobbet. Vi skulle ju ha käkat på Kråkans men efter att vi fastnat med en massa prat i hennes soffa så beställde vi mat därifrån och åt hemifrån istället. Vi käkade pasta med gorgonzola och oxfilé, det var smarrigt även om vi blev jättemätta! :) Vi hade en massa babbel och ta igen och kvällen sprang iväg. Det var väldigt väldigt trevligt... :) På vägen hem köpte jag McDonald´s till mig (ja vet, herregud...) och P som vi smaskade i oss innan vi bägge somnade i soffan. Jag vaknade mitt i natten när ryggen värkte och drog mig in till sovrummet....

Lördag - Sedvanlig mysfrukost... :) Ett besök hemma hos S, där P hjälpte henne med datorn och jag fick testa att sy. Jag har ju planer på att eventuellt köpa en symaskin till hösten så nu fick jag prova på min syförmåga. Hmm... Ett stopp på Systemet för köp av öl och vin innan vi fick för oss att det var en genial idé att åka till Backaplan och kolla klocka och slipa skridskor. Det vi inte visste var att det var totalstopp i Tingstadstunneln på grund av ombyggnationer. Från Liseberg till Olskroken tog en timme, en minst sagt jobbig timme då vi båda var väldigt hungriga... Vi försökte hålla humöret uppe så gott det bara gick. När vi kom till Olskroken valde vi att köra av mot Stockholm istället och vända hemåt. Det var ingen idé, att ta sig till Hisingen hade tagit oss timmar och då hade väl alla affärer stängt iaf... Så vi körde till Sisjön och köpte mat från Tacobar, åkte hem och relaxade... :)

Jag somnade till och med och när jag vaknade var det dags att möta upp M på Maxi för inhandling av kvällens förnödenheter... Det slutade med en mumsig pastasallad med en massa goda ingredienser, vitlöksbröd och kycklingklubba... Till dessert serverade vi kladdkaka och grädde och massor med godis. Det var en supertrevlig kväll med en massa tjôt och mys med lille söta P. Vi har väldigt skoj ihop tycker jag och från det att vi kom till A strax innan klockan sju var klockan nästan ett när vi drog oss hemåt. Vi fick till och med skrapa bort ett tunt lager med is från fönstren. Måste också erkänna att vi missade Earth Hour, eller rättare sagt vi kom på det 21,20 och då var det ju försent... :(

Söndag - Dagen började med en timmes mindre sömn och fortsatte med en sen mysfrulle. Sedan gjorde vi iordning oss för en liten Kungsmässan-tripp... Det var en trevlig tripp med lite diverse inköp. Jag fick köpt 3 par chinos (3 olika färger, svart, ljus beige å korall, den sistnämnda kommenterar jag inte, hihi) och ett halsband. P köpte en jacka, en klocka och en snygg portfölj/dataväska i skinn... Det var skoj, hans klocka var mega-skitsnygg och passar honom som perfekt. När vi kom hem åkte P och spelade hockey och jag slog på tv:n som visade Lotta på Bråkmakargatan så givetvis fastnade barnsliga jag. Men jag förenade nytta med nöje genom att hämta all ovikt tvätt och så vek jag den framför tv:n. Sen blev det en sen middag med mozzarella- och basilikafylld kycklingfilé med bacon runt om med tagligatelle och en tomatsås. MUMSFILIBABBA! Film blev det också, Vicky Christina Barcelona, en ganska så mysko film om jag får säga... Vet inte riktigt vad jag tyckte, den var ändå intressant och lite småcharmig men väldigt väldigt flummig... :) Bra recension eller hur?

Nä nu är det verkligen dags att jobba! Och dags att vakna för er som läser! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan