Slappa härliga helg

Ja ni, helgen har inte bjudit på några överprestationer inte... Skönt, det behövde vi.

Sammanfattar härmed min avkopplande helg:

Fredag - Bio med min älskling och den största popcornhinken jag skådat. Filmen var bra, men inte fantastisk! Jag älskar ju böckerna och jag tycker inte riktigt att filmen får med hur bra böckerna faktiskt är. Jag rekommenderar att alla ska läsa böckerna också, för de är mycket mer! Men Noomi gör en otroligt bra tolkning av Lisbeth Salander, de kunde nog inte hittat en bättre skådis till den rollen. Filmen var väldigt rå och obehaglig i vissa scener och den var väldigt bra gjord, inget snack om saken.

Lördag - Dagen startade med mysfrukost framför damernas första åk och fortsatte med lite sov-mys-vad-man-nu-ska-kalla-det. Därefter tog vi en tripp till Sisjön för att kolla lite skor, men vi hittade inga... Istället hittade P ett par t-shirtar, en skjorta samt strumpor. Vi köpte med mat från TacoBar hem och smaskade i oss. Sedan fick vi besök av B, J och L. Det var trevligt, vi fikade lite och lekte med L. Lilleman hade på sig den otroligt söta dressen P köpte till honom i Usa, en klarblå/vitrandig dress med huva från Gap. Han passade jättebra i den! :) På kvällen lagade vi mat (kyckling och potatis i ugn) men vi var så mätta sedan dagens skräpmat och fika så vi petade mest i oss av den... Kollade på Andra Chansen också, men det var väl inget wow direkt... Men vi hade supermysigt i alla fall.

Söndag - Sov länge, alldeles för länge. Jag hade ställt klockan på 9.00 men vi vaknade inte förrän 11.00... :( Det var dock väldigt skönt att sova ut. P åkte iväg med sin kusin och jag var bara hemma och slappade... Nu har jag precis kommit hem från en riktig söndagsmiddag hos mormor. Förrätten var en toast med diverse skaldjur (kanske typ en Toast Skagen), varmrätten stek med potatis, sås, gele, pressgurka, kokade och färska grönsaker. Mums. Till efterrätt hade hon gjort min favvistårta och sa att den var "speciellt till mig". Den är görgod, fick med mig halvan som blev över hem... Givetvis har jag varit och nallat på den och nu är jag så mätt så jag spricker. Jag ser ut som jag är gravid i nionde månaden, om inte tionde. Det var otroligt mysigt i alla fall. Jag fick dessutom en present av S, en rosa ros-kopp, supergullig. Jag fick den bara för att det var internationella kvinnodagen. A fick en blå, mormor en grön och jag en rosa... :)  Hon är för go den! :)

Nu ropar P, dags att kolla in Lost! :)


 

Kommentarer

2009-03-08
Anonym skriver:

låter som en himla sköön helg. snart måndag igen.. men det kommer inte ta lång tid innan det är helg igen:)

kram

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan