Misslyckat skit

Jag har ägnat halva kvällen åt bakning - och till vilken nytta? Det enda jag kan bjuda på imorgon är ett par småkakor med choklad. Sockerkakan var inte kladdig på teststicket men när jag tog ut den bara pös den ihop i en stor klump. Jag har fortfarande hopp om min morotskaka i ugnen, men den har varit inne mycket längre än den skulle vara (när den egentligen skulle vara klar så rann det bara om den)... :( Så det finns liksom inga garantier på att den ska bli bra... :(

Detta låter väl som en klyscha, men jag tror verkligen det är ugnen det är fel på... :( Jag har haft problem med den tidigare i veckan också när jag skulle göra rotfrukter i ugn... Jag vet inte vad det är, om det inte är värmen som är tillräcklig eller om det kanske är något annat. Potatisen blev aldrig klar... :( Så jag valde att göra annan mat efter det misslyckandet men tänkte att det nog var en dum potatissort... Hmm, det kanske inte var så.

Nu ska jag titta till den sista kakan, glasyren står redo... Sen ska jag sova, är så trött nu så  jag ser dubbelt...

Godnatt
 

Kommentarer

2009-03-14
emlan skriver:

dumma ugn. det är säkert den som är konstig då.. inte kul när du har bakat så mycket:( ha en skön helg i hockeyhallen. kram

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan