Hockeyweekend

En sådan hockeyhelg det varit, från fredag kväll till söndag kväll... P har ju som sagt spelat cup och jag har varit en flitig spelarfru som kollat alla matcher... :) Det har varit jättekul och efter utnämningar som "Årets Bäste Spelare" och "Matchens Lirare" känner jag ju mig extra stolt över min hockeyspelare också... :) Ramberget vann alla sina matcher och även finalen så det var ju jätteroligt, lite extra grädde på moset så att säga... Fina mål och roliga målgester utdelades (dock inte av P som gjorde sånna fina mål, men jag har lovat de andra spelarna att vi ska träna på att utföra målgester nu under sommaren)...

På lördagskvällen var det avslutningsfest på Kville Biljard med hela gänget och en del andra flickvänner... Där käkades det mat (god potatisgratäng med kycklingfile och grönsaker), dracks öl (ja, jag drack också ööööl) och snackades... Ett sådant gott gäng, alla är ju så trevliga och roliga, vissa roligare än andra... Jag undrar var de får allt ifrån, svårt att låta bli att skratta... :) Det verkar iaf vara en jättegod stämning i laget och alla ser ut att trivas väldigt bra!

Inför gårdagens matcher kunde man se riktigt roliga syner med bakfulla spelare! Haha, en kom dubbelvikt, några andra sov i omklädningsrummet, många var nog spyfärdiga och jaa allmänt trötta! Men de vann ju ändå så det var ju inga problem... :) Det känns nästan lite vemodigt att säsongen är över men det står väl inte på förrän hösten är här igen...

Ps. Morotskakan blev bra och så slängde jag ihop chokladbollar också så jag bidrog med en del ändå... :)




Bild: www.rambergethc.com


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan