Supertrevligt veckoslut

Nu är jag tillbaka på kontoret efter en härlig helg med asgott väder och roliga aktiviteter! :)

Fredagskvällen spenderades i stan tillsammans med P´s familj, mormor A fyllde 75 så det var en kalasmiddag. Vi käkade på Dinner 22, jag käkade lammytterfilé med potatis- och getostkaka. Det var gott men det var en sån lååång väntan på maten - vi fick maten först efter 1 h 45 min... :( Illa!!! Alla var ju megahungriga så vi slängde typ i oss den... Vi käkade efterrätt (tårta och jordgubbar med glass) hemma hos mormor A, där vi också delade ut lite presenter både till henne och P. De verkade bli glada för alla fina presenter! :) Jag fick också en present, fast det inte direkt är min födelsedag - en kokbok "Fredagskocken" med roliga färdiga menyer! :)

Lördagen startade med en liten träff hemma hos oss där P´s systrar fick träffa lilleman å Siggelito! Sedan åkte vi vidare in till stan och käkade frukost på Le Petit i Haga! Myspys värre! :) Frukosten bestod av bröd (baguette/fralla/crossiant/scones/pain-au-chocolath), smoothie, kaffe, ägg, youghurt, frukt, nötter och mandlar! Vi blev proppmätta och vi fick nästan rulla fram när vi skulle kolla vidare i lite affärer. Jag införskaffade två fina ljusstakar i vitt (lite gammaldags stil) och de andra tjejerna snäckskalsljuslyktor, en söt plåtask samt urgulliga minimuffinsformar! Just ja, jag köpte Skittles till P också inne på "The English Shop". Efter frukosten och den lilla shoppingen körde vi till Bagaren och Kocken, där P fick presentkort av oss dagen innan. Jag köpte 1 liten slickepott från Rosti som jag ska använda när jag gör mina cupcakes... :) Resan fortsatte vidare mot Löplabbet inne i stan där syskonen P och P köpte nya fina löparskor! Sen tog vi en snabbfika på Dahls innan vi åkte hem! Väl hemma däckade jag på balkongen där jag bäddat ut med täcke och en massa kuddar. Jag läste min bok och helt plötsligt sov jag som en stock. Vaknade 1 ½ timme senare av att jag var dyblöt eftersom jag sovit med ansiktet mot armen i kuddarna! Kvällen avslutades med grillning hemma hos svärmor där B och lilleman också var delaktiga! Vi grillade en massa gottigheter (kyckling, entrecoté, majskolvar, fläskfilé, halloumi) och gottade oss också med tzatziki och säsongens första färskpotatis... :) MUMS! Lilleman lekte på golvet medan vi åt, han åt på folks fötter och skulle vara med överallt. Roligast var när han hittade dammsugaren och lekte med den en lång stund och när han kom på att han kunde gå med den... :)

Söndagen började med frulle, sedan ett snabbt ärende in till stan (plocka ut lite på NK-kortet där en massa poäng annars skulle förfalla) för att sedan åka till Marstrand med P´s far och den sidan av släkten. Där käkade vi kolja på Lasse-Majas krog och glass ute i solen... :) Mysigt med sol, det gör så mycket! :) När vi kom hem gjordes inte många knop, fastnade framför Cold Case med en megapåse godis! Riktigt lat söndagskväll!

Nu är det dags att jobba vidare!

OBS! Bilder från helgen (inte megamånga men några) kommer ikväll!!!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan