Regnig midsommar

Ja ni, regnigare midsommar får man leta efter. Regnet har vräkt ner ända sen i morse... :( Befinner mig på midsommarens heliga mark, nämligen i Dalom... Men det bryr sig inte vädergudarna om utan fortsätter att släppa ned det blöta.

Resan till den rätta viken gick bra, förutom att vi hamnade som bil 3 eller 4 vid en stor olycka i Leksand. Usch, det var inte alls kul... :( Två totalkvaddade bilar med bara ungdomar i. När vi såg att en olycka inträffat ringde vi genast 112 som berättade att ambulans och räddningstjänst var på väg. Vi gick ur bilen och mötte en man som talade om att de behövde filtar eller annat varmt. Eftersom vi inte hade några filtar i bilen samlade vi ihop lite varma tjocka tröjor och sprang till de båda bilarna. Vid en bil låg en kille helt likblek på ett berg med kläder och med huvudet mot en förbandskudde, han var likblek i ansiktet och det blödde från hans öron. Vid den andra bilen satt föraren fast och framsidan var helt demolerad... :( Hans kompis hade hoppat in i baksätet och satt och höll om honom eftersom han såg rätt borta ut, det såg faktiskt knappt ut som han var vid medvetande. När alla ambulanser och brandbilar anlänt började de genast att undersöka bilarna (en som rykte) innan de fortsatte med att klippa sönder dörren. Vi drog oss hem då, lätt chockade och trötta. Annars gick resan bra, det är ju ändå en bit att åka. Men vi hade massor av färdkost i form av bullar, glass, godis och halstabletter. Jag har nämligen börjat känna av halsen lite, inte bra alls. Inhandlade Mucoangin på apoteket imorse.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1612201/21-aring-allvarligt-skadad-i-bilolycka
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5404101.ab

Idag på morgonen samlades truppen (familjen + F´s E) för att sjunga "Ja må hon leva" till mamma innan vi begav oss ner till Rättvik för att äta frukost tillsammans på Hotell Lerdalshöjden! Mamma hade dock ingen aning om denna lilla tillställning utan trodde att vi tjejer skulle åka ner och handla, inte heller misstänkte hon något när jag körde mitt tredje varv runt hotellet då vi väntade på killarna. Jag trodde det skulle vara rätt uppenbart men tydligen inte... :) Hon blev i alla fall jätteglad. Frukosten var kanon och innehöll allt från nybakat gott bröd, frukt och våfflor till äggröra, bacon och olika yoghurtar. Efter frukosten en snabb shopping på Hemköp följt av snabbvisit hos min moster och min morfar.

Jag har precis gjort mig iordning och gästerna har börjat anlända så jag ska gå och vara social! :)

Glad Midsommar!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan