Nu jäklar, håll i hatten

- för nu vankas nytt megainlägg... :)

Veckan som gått har varit konstig tidsmässigt, ena sekunden rusar tiden iväg och den andra sekunden går tiden i sakta snigelmak (finns det ett ord som heter så, Proppan - erkänn bra ord)...

En kortisuppdatering av senaste veckan kommer alltså här:

Fredagen - Liten butterfink på morgonkvisten efter Sigges nattshow, annars lugnt. På tal om nattshow var det faktiskt det kvällen bjöd på också, fast i en annorlunda tappning. Lilleman var ju hos oss i helgen och på fredagskvällen kom lillebror F och min mor ner från Dalom på ett ärende. Jag, B och lilleman åkte in till stan och hälsade på dem i morbrors lägenhet. Vi hämtade hem pasta och när vi sitter vid matbordet råkar någon av oss kolla in i grannens fönster (i en vindsvåning i ett annat hus mittemot) och börjar skratta hysteriskt. Då gluttar givetvis alla och vad får vi då se? Jo, en herre i trettio - trettiofemårsåldern i full färd med att dansa sensuella danser framför spegeln. Vi höll på att vika oss av skratt, det såg för roligt ut... :) Efter ett tags slingrande och åmande rörelser försvann han och vi trodde showen var över men nähä, inte då. Den här gången har han med ett lakan/en handduk som han sveper bakom sig som en mantel, fortfarande i sensuella rörelser. När han efter ett tag försvinner igen tror vi verkligen att showen är över men han visar sig ha mer på lager. När han kommer tillbaka är han spritt språngande näck och står framför spegeln medan han kollar in sig själv i profil, "lyfter upp" rumpan och allt vad han gör... Gissa om vi skrattade gott, vi fick till och med släcka ned några lampor så den dansande mannen inte skulle se oss i på första parkett.

Lördagen - Dagens händelse: Lille P´s dop! :) Lille P var så söt i sin lilla dopklänning, en jättefin dopklänning by the way med inbroderade namn på dem som haft den innan honom (kul tradition)! Det var tre barn som döptes samtidigt och det var ingen av dem som höll låda utan prästen fick tala i lugn och ro... :) Innan dopet var det lite förberedelser  för mig och tant M som inkluderade ett visst paketinköp, paketinslagning plus att vi till och med hann med lite shopping... :) Är man glad tidsoptimist så är man (i ärlighetens namn var tiden inte ens oroväckande), vi var ute i god tid, eller hur M? :) Efter kyrkan åkte vi till en lokal där A dukat fram (med världens sötaste blåa servetter tryckta med lillens namn, dopdatum och små fötter) mumsig pastasallad och kyckling som serverades med bröd och olika pestoröror. Även kaffe och hallon- och marängtårta serverades... Allt var jättegott och A hade verkligen gjort ett helt otroligt jobb. Att hon har orkat med förstår inte jag, fixa och trixa med allt?! She is a supermother! :) Lille P fick en massa fina presenter, nästan så man var lite avis, jag älskar ju presenter (både ge och få iofs)... :)

Söndagen - Promenad med mini, lektime med mini, gos med mini! :) Kvällen avslutades med mellanpopcorn och bio med Proppan. Vi kollade på Duplicity, en thriller (???) med Julia Roberts och Clive Owen. Jag skulle nog inte definiera den som en thriller, den var snarare lite Mr & Mrs Smith-lik... Men den var helt ok, underhållande bara hela grejen att gå på bio... :) Jag kan ju inte påstå att jag är den som nöter ut biostolarna direkt...

Måndag - Onsdag- Dumma mage!!! :( Tisdagskvällen innehöll i alla fall mys med fröknarna A och M samt lille P. Vi käkade hamburgare med mos/pommes på Franks (lagade verkligen maten i timmar, not...) och årets första (för min del i alla fall) svenska jordgubbar med glass medan vi pratade om ALLT! :) Det var hur trevligt som helst, precis som vanligt! :) Jag drömde till och med en sjuk dröm angående vårt samtal, herregud säger jag bara... M stannade kvar och såg dubbelavsnittet med Despie med mig som också var det sista för säsongen... :) My good vilket händelserikt program, ni som inte sett programmet men som inte vill läsa får hoppa över de tre kommande raderna... :) Det största frågorna är ju i alla fall vem Mike till slut gifter sig med och varför inte de blivande tvillingföräldrarna Lynette och Tom ens överväger abort? De är ju gamla och alla deras barn så gott som vuxna. Är det olagligt i deras stat? Annars är det ju lite skumt att det inte ens kommer på tal... Eller?

Det var en sammanfattning av min senaste vecka. Hädanefter ska jag försöka uppdatera mer kontinuerligt... Sen var det ju det här med bilder, har ju en hel mängd kort på min kamera nu, men orkar inte ta mig till stora datorn och ladda upp dem. Jag ligger nu i sängen med den bärbara, mycket bekvämare... :) Jag ska inte lova att lägga upp bilder, hittills har jag ju inte hållt de löftena så det känns bara dumt. Men jag ska se vad jag kan göra inom den närmsta tiden, e ju lite skojigt med trevliga bilder... :)

Godnatt godnatt!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan