Semester

Det är ljuvligt, fasen va ljuvligt det är! :) Mera ledighet åt folket! Vädret går ju inte att klaga på heller, det är ju underbart med all denna sol! :) Vi är ju inte direkt bortskämda med sol i Sverige så jag försöker njuta allt vad jag kan... Det jobbiga är kvällarna, man går omkring som en svettfläck och känner sig allmänt klibbig! Men det hör väl lite till?! :) De lediga dagarna går megafort och det gäller verkligen att ta vara på dem. Helgen bjöd på semesterfirande med pizza och frukt i trädgården, lillemans första bad i Rådasjön med Proppan som sällskap och lite andra trevliga aktiviteter! :)

I måndags åkte jag, M, A och lille P på miniweekend till Hunnebostrand! Myspys värre! :) Så himla idyllisk plats, jag blev störtkär! :) 
Jag älskar kusten, det gör jag verkligen! Där tog vi det bara lugnt, slappade och hade det hur bra som helst! Vi grillade, smaskade jordgubbar, spelade Yatzy, käkade glass i byn, pratade en massa och bara njöt. Vi käkade också en hel del turkisk peppar, eller snarare jag... :) Tack girls och boy för en jättemysig liten tripp. Ser fram emot det nästa år igen... :)

Dagen har spenderats på en klippa vid Södra Långvattnet med V, riktigt trevligt! Dagen bjöd på årets första dopp också (i Sverige alltså). Det var lite kallt i början men sen hur skönt som helst, så gott att svalka sig, speciellt huvudet. Sen följde jag med henne och hennes boyfriend på husvisning i Kikås, ett renoveringsobjekt men med potential!

Dags att ta en kalldusch för att sen krypa ned i sängen... Jag håller på att läsa "Villa Bonita", en bok jag fick av P´s mormor! Den är mysig och rolig att läsa plus att jag närmar mig slutet! Blir nog en utläsning av den innan jag somnar, nice... :) Böcker är trevligt, speciellt på semestern.

Godnatt Godnatt!

     


 

Kommentarer

2009-07-02
A skriver:

Jag längtar tillbaka till vår minisemester!! :) Så himla mysigt på alla sätt o vis!



Kram på dig

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan