Semester 2

Ytterligare ett par semesterdagar har gått (jisses va fort det går), ett par dagar med sol och bad... :) Härligt! :)

Igår var en myspysdag där jag, A och lille P först var vid Södra Långvattnet för lite sol och bad. Det var härligt! :) Vi badade alla tre, fikade och bara tjötade! :) Sen fortsatte jag min dag hemma i svärmors trädgård med lite fika och pyssel! Hon ska nämligen måla om sitt hus nu i sommar men har inte varit helt 100 på färgen. Efter en del kollar i en Beckersbroschyr och jämförande så propsade jag på att vi skulle åka och köpa prover på K-rauta så vi kunde måla upp lite fler färger och jämföra på så sätt! Sagt och gjort, vi bar iväg och inhandlade diverse målargrejer, även jag inhandlade lite smått och gott till mitt lilla projekt! :) Sen åkte vi hem och började måla lite på friggeboden! Efter det att vi rengjort penslarna och satt på locken på färgburkarna så kom vi på att vi skulle måla lite på ena sidan av huset också, "bara för att se"... Efter vi gjort det så genomgick vi samma procedur igen för att sedan komma på att vi skulle måla lite på garaget också för att se färgena i solljus. Gissa om vi sedan genomgick samma procedur med rengöring av penslar  ytterligare en gång för att måla lite brevid ytterdörren, "bara för att se"? Svar: Ja! Vi hade hursomhelst väldigt trevligt medan vi målade och sprang runt för att se på färgerna i de olika ljusen... :) De skiftade faktiskt mer än vad man kan tro och det är väldigt fina färger. Jag tror huset kommer bli superfint när det blir klart! :)

Efter det åkte jag en sväng till brors lägenhet, bara för att spana in läget (han hade spenderat dagen på IKEA) och färden fortsatte hem till A för ett par timmars kvällssnack med urgoda hemmagjorda cornflakeskakor! :) Mys värre!!! Kom hem rätt sent, kollade ett avsnitt Criminal Minds innan jag till slut somnade och hade sovmorgon (sov till cirkus halv nio, tjoho). Efter det att jag de senaste mornarna har vaknat och varit klarvaken runt 05,00 kändes detta som en skön revansch! Faktum är att jag till och med sovit lite här på dagen nu också! :) Å så har jag målat och klätt om en gammal stol! Lite duktig får man ju lov att vara ibland! :)

Före
  

Efter
  


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan