Semesterångest

Klockan tickar och sängen närmar sig med stormsteg... :( Jag erkänner att jag inte är det minsta sugen på att börja jobba imorgon, tiden har gått alldeles för fort... Ett par veckor till hade verkligen inte skadat, men jag får vara tacksam för de här veckorna, jag har ju trots allt en semestervecka till i slutet av sommaren!

Som ni sett har jag även tagit en liten semesterbreak från bloggen, men jag tror nog att den kommer börja rulla igen nu när  vardagen kommer tillbaka.

Det har varit två bra semesterveckor, en vecka med kanonväder och en vecka med inte fullt så bra väder... Dock har det inte spelat någon större roll, det har bara varit jättesskönt att få vara ledig. Den här senaste veckan har varit fylld med diverse aktiviteter, allt från utflykt till Horred med A & lille P (Village/Serholt-outlet) och bokläsning till pizzakväll framför Ernst med P och svärmor (vi har ju iofs haft fler pizzakvällar också, fniss) och Yatzyspel... :) En del kortspel har det också blivit liksom en dagstripp letandes efter loppisar. Dock kan jag och Proppan intyga att det inte finns en enda loppis i hela Kungsbacka med omnejd. Istället fick vi köpa jordgubbar plockade av en urgammal man som stod i en minst lika gammal vagn långt ute på vischan... :)

Jag har också fått en rejäl spark i rumpan, kanske inte på det mest optimala sättet men det behövdes verkligen. Jag har för tusan kommit till insikt - på riktigt! Det finns faktiskt finns gränser och det är inte alltid det fungerar att vara snäll och hjälpsam, ibland blir man dumsnäll och utnyttjad istället. Jag borde ha satt ner foten för länge sen, men nu är det gjort i alla fall och passar det inte - fine!

Nu är det dags för sängen, 100 spänn på att jag inte kan somna... :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan