Åter i stolen

Fasen va fort helgerna går, jag tycker knappt man hinner stänga ner här förrän man ska starta igång allt igen... Det gäller verkligen att försöka ta vara på tiden så gott som det bara går!

Fredagskvällen spenderades med målarbyxorna på hemma hos svärmor! Jag målade lite på en husvägg där, sen käkades det pizza medan vi kikade på lite tv... Det blev rätt sent innan jag däckade och hade lååång sovmorgon, skönt! :)
Jag fick ett litet ryck när jag vaknade (givetvis hade jag dåligt samvete för att jag sovit länge) och satte av för att inhandla lite förnödenheter, mat och vin... Sedan en liten "misslyckad" Erikshjälpen tur med Proppan, det här med loppisar verkar inte vara vår grej. Allt är stängt om vi överhuvudtaget hittar något! Hmm... :( Sen supertrevligt besök av A och P, vi satt länge länge och pratade, hur mysigt som helst! :) Vi fikade urgoda brownies och klassiska kanelgifflar samtidigt som vi babblade om allt mellan himmel och jord... Nice! :) På kvällen var jag hemma hos en gammal Hemköpskollega, vi var några tjejer som käkade pizza och drack lite drinkar och vin. Det babblades mest om Hemköp, vilket var ett tag sen för mig men det var trevligt att träffa de ändå!

Igår började vi dagen med en mysfrukost med bland annat american pancakes, mums! Dagen fortsatte med brorsdejt inkluderat chips-, chokladmuffins- samt glassmoffning (jaaa, jag har inte gjort annat än ätit gottis i helgen som ni kanske märker) och givetvis några omgångar av Yatzy och Vändtian. Det har liksom blivit våran grej på nåt vis, skoj är det! :) Fortsatte med bullbak (återigen gottis), det var trevligt! Leilas kardemummaknutar fast med vanlig bulldesign, det vill säga pärlsocker! :) De var goda, vi åt dem med mjölk till när de var klara! Det smakade inte så mycket kanel som jag hoppats men de slank ner lätt ändå! :) Thai från Touis och halva Walk The Line fick avsluta kvällen!

I veckan finns lite olika planer på diverse roligheter, återkommer om dem dag för dag! Nu är det dags för frulle här på jobbet! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan