Ruggigt på morgonkvisten

Fick en megachock i morse... Jag var inne på badrummet och skulle lyfta undan en handduk då jag ser något mörkt i ögonvrån som rör sig på golvet. Jag stelnar till direkt när jag inser att det är en stor spindel som nästan nuddar mina fötter medan den springer in mot ena väggen i badrummet. Jag gapskriker och P kommer inrusandes och frågar vad det är...Sedan får jag ta mod till mig att ta fram duschslangen och spola ner kräket i brunnen... Usch jag ryser när jag tänker på det, den var verkligen stor. Vet att jag såg en likadan spindel i vår gamla lägenhet men jag trodde inte att det skulle finnas sådana i vår nya (optimist, javisst) och då kläcker P ur sig att han har sett en sådan i vardagsrummet med för ett par dagar sen! Fyyyyy!

Gårdagen var jättemysig hemma hos J och lilleman... Jag är helt såld på det lilla livet, han vet verkligen hur han charmar mig. Det var iaf väldigt trevligt att träffa J också. Vi käkade semlor (årets första semla) och drack te. Det var tråkigt att se hur allt de byggt upp tillsammans nu står i flyttlådor... :( Hela situationen känns så konstig och dum, men jag hoppas att det skall lösa sig bra, för lillemans skull. Igår fick jag ge honom mat och busa lite medan J var ute med hunden. Det var supermysigt... :)

Nu ska jag jobba! Bye så länge!

Husspindel - inte bra för nerverna

Bild: www.pbase.com
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan