Paradiset 2

Jag vill inte åka hem... Jag trivs så bra här... :)

 

Vädret är fortfarande kanon, det har knappt varit en dag med dåligt väder. Om det varit lite molnigt på morgonen så har det alltid lättat upp under eftermiddagen så vi kan verkligen INTE klaga på vädret denna gången. Det är cirka 30-35 grader i luften och cirka 26 grader i vattnet. Mmm me like! :) Sen allt det här med att maten alltid är serverad är också en lyx man inte har hemma. Här dukar någon fram, lagar maten OCH tar hand om disken, det är lyx.... :) Och att vi hela tiden gör det vi känner för... Vi njuter!!!

 

Sedan jag skrev sist så har vi solat och badat vidare, spelat tennis, flugit parasailing (jag & P - jättehäftigt), P & I har dykt, vi har varit på ett köpcentrum, varit på en utflykt till paradisön Saona. Jag vill bara meddela att jag sett paradiset på riktigt! :) Vi trodde att det inte kunde bli mer exotiskt än vad det är vid hotellet men ack så fel vi hade.... :) Vår utflykt till Saona började med ett bad i en naturlig swimmingpool som de kallade det. Det var alltså mitt i havet, vattnet räckte till magen och var alldeles klart. Kustremsan bestod av en massa palmer och orörd vit sand. Där fick vi bada en stund och leta efter stora sjöstjärnor. Vi hittade ett par stycken rejäla varianter, superhäftigt. Men vattnet var magnifikt, jag kan knappt förklara. Turen fortsatte till Saona där Bounty haft sina fotograferingar till diverse reklamer. Det går nästan inte heller att beskriva, man fick gnugga ögonen för man tror inte att det kan vara så vackert... :) Där var vi ett par timmar som tillbringades med att bada, se sig omkring på stränderna och käka kokosnötter. Mmm... Plus att på vägen dit (ett par timmars bussresa) fick se mycket av själva landet! Det var verkligen en jättetrevlig utflykt... Bildbevis kommer, det lovar jag.

 

Jag kommer dock inte kunna visa några bilder här (som problemas with da computer), så jag lägger upp lite blandad kompott på onsdag när jag kommer hem.Jag har fått beviljat ledighet då och det känns sååå skönt eftersom vi landar på tisdag natt. Det ska bli skönt att kunna sova ut med tanke på ett stopp i Frankfurt på 8 timmar samt en jetlag som kommer heta duga. Så den dagen får gå åt till att sova, tvätta, handla mat och lämna bilen på service.

 

Men som ni hör har vi det toppen här! :) Nu kommer jag inte skriva mer förrän på onsdag!!!

Ta hand om er! Massa kramar

 


 

Kommentarer

2009-01-11
Alex skriver:

Jag vill se bilder på paradiset!!!!! :) Ser fram emot onsdag helt enkelt!



Du o jag o M kanske ska satsa på frukost eller fika framåt helgen för att få höra om allt?? :)



Kram Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan