Nu är jag där igen

Som sagt, jag behöver ju inte lägga ned allt skrivande... Hmm... Vet inte riktigt var i designprocessen bloggen ligger heller men det visar sig... Vet att P har massor att göra nu!

Torsdag nu igen (var tog veckan vägen egentligen?) och bara fredag kvar tills det är helg igen... Gött! Veckan har inte bjudit på allt för stora utsvävningar, mest varit hemma och tagit det lugnt. Jag mådde lite konstigt i tisdags, fick världens panikfrysningar på jobbet så istället för att åka hem till J och L åkte jag hem och stortvättade både till oss och B. Morgonen efter mådde jag jätteilla när jag vaknade, men kom på att det var för jag misskött maten kvällen innan och att det var min kropp som sa ifrån att det inte är ok att göra så! Typ... :)

Gårdagen spenderades som en riktig hemmafru. Hem direkt efter jobbet för att ta på mig förklädet och ställa mig vid spisen. Jag lagade mat (örtfärsbiffar och ugnspotatis, mumsigt recept från arla.se) till ett par hockeymatchladdande grabbar och när de väl dragit iväg till match så slog jag till och bakade en kladdkaka med nytt recept från Leilas bakbok. Sen var tiden inne för mig att ge mig iväg till Frölunda Borg. Det var skoj att se dem spela, det var ju nästan två veckor de spelade sist. De vann matchen efter lite nervpirr på slutet... :) Jippie! :) Väl hemma moffade vi i oss kladdkaka och grädde. Mums, ett sådant recept, det smälte i munnen! :) Det finns fortfarande kvar lite i kylen och idag kanske den är ännu bättre. Vissa kladdkakor har ju en tendens att vara ännu smarrigare dagen efter... Vi får helt enkelt att testa och se.

Ikväll blir det kanske en tur till Nellys lagerutförsäljning på Kastellgatan. Jag fick mail om detta häromdagen, det är tydligen bara från idag till lördag och de har en massa fyndsaker till både henne och honom. Man kanske kan hitta något riktigt kap... Annars vet jag inte vad som händer. P åker till Stockholm imorgon kväll så jag tror att jag och B skulle laga A´s specialpasta med St Agur, den är sååå god. Mmmm... Vi får se vad helgen bjuder på...

Va ska ni göra?


 

Kommentarer

2009-02-05
Alexandra skriver:

Välkommen tillbaka!



Den där kladdisen vill jag bli bjuden på nån dag! :)



Kramisar

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan