Julgodis med Proppan

Igår efter jobbet hanns det med en hel del! Paketen till mamma och pappa är snart klara, bara en liiiten sak kvar för dem båda. Lite surt dock att man inte kan pricka av dem från klapplistan, men det kommer! I helgen blir det nämligen julklappsrace så på söndag kväll hoppas jag att alla klappar är klara för inslagning. I en av jultidningarna hemma har jag sett förslag på snygga inslagningar som jag tänkte ta efter! Det ska bli spännande att se om jag lyckas få till det lika bra som de!

Efter Hisingen-besöket handlade jag och B ingredienser till julgodiset som skulle göras! Det inhandlades fin mörk choklad, nougat med hasselnötter, kondenserad mjölk, mandelmassa och pistagenötter! Sen hämtade vi upp Proppan och fortsatte färden hem till oss där julstöket började! Vi gjorde chokladkolafudge med pistagenötter och Beethovenkulor (nystiftat namn av mig och S). Skillnad mellan Mozartkulor och Beethovenkulor är det att nougaten i Beethoven innehåller krossade hasselnötter medan nougaten i Mozartkulorna är naturell! Mycket viktigt alltså! :) Vi var nöjda med namnet och jättenöjda med kvällen! I alla fall jag, det är så mysigt att julstöka! :) Jag hade även köpt små söta burkar på Ikea som vi lade godiset i! Det blev jättefint enligt oss själva... :)

Julgodis av H & S


 

Kommentarer

2009-12-18
A skriver:

Dom där chokladkolafudgen vill jag både smaka och ha receptet på! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan