Fredagskul

Jag älskar när man får sig ett gott och hjärtligt skratt, det är så himla härligt. Balsam för själen typ! :)

Det kanske inte låter lika roligt när jag berättar om det här men det var roligt! Igår var jag ruggigt chokladsugen på eftermiddagen och kom in till min kollega I som satt och smaskade på en Snickers! Jag frågade artigt om jag kunde få köpa den andra biten och han sa: "Inte köpa, du kan få den". Men jag insisterade på att betala, så jag tog de kontanter jag hade - 9 kronor - och lade tillsammans med en tack-lapp på hans skrivbord. Det resulterade i att de stackars 9 kronorna åkte fram och tillbaka mellan våra kontor under dagen! Sen åkte jag hem och hade faktiskt glömt av dem tills alldeles nyss. Då kom nämligen posten och ett paket som var adresserat till mig (det händer typ aldrig så jag blev supernyfiken). När jag öppnar det stora vadderade kuvertet låg ytterligare ett vadderat kuvert och ur det trillar de 9 kronorna ut och jag börjar apskratta! Min kollega har alltså stoppat de stackars pengarna i två vadderat kuvert och sen postat de till mig. Portot var dyrare än innehållet! :) Så himla roligt och oväntat! Jag har beslutat mig nu för att behålla pengarna - jag känner mig besegrad (för en gångs skull, jag brukar vara ruggigt envis men ibland fallerar det, exempelvis om A gömmer pengar i köksskåpen -då har jag ingen chans, *fniss*)!

Hoppas ni har en bra fredag, det är inte långt till helg nu! Härligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan