I love Christmas

Jag har haft en underbar julhelg!!! :) Det har varit jättemysigt på alla sätt och vis. Det har varit toppen med massor av god mat, fina klappar, lugn och ro samt givetvis en massa spelandes av olika spel. I like it a lot! :) Vi har spelat allt från Rappakalja Extrem, När och Fjärran till Super Mario Bros Wii och Wii Sing (är så lycklig för det spelet)!

Middagen på Tjörn blev jättelyckad med kalkon som huvudrätt och pecanpaj till dessert! Mums! :) American inspirated så att säga... :) Vi hade även en julklappsutdelning där jag fick ett fint Unicef-smycke i silver (För Varenda Unge), tre Rosti-verktyg i små format samt en saltkvarn. Det var lite ruggigt att åka hem den kvällen eftersom det snöade hysteriskt, men det gick bra! Snön vräkte fullkomligen ner och det var svinhalt på motorvägen!

Dan före dopparedan jobbade jag fram till 13.00 och sen iväg för det sista julklappsköpet! En aning stressigt men jag antar att det lätt blir så när det är sista dagen! Efter inslagningar och en del kaos åkte vi slutligen hem till svärmor där en trupp försvann ganska direkt för att hämta gran, medan vi i den andra truppen mest tog det lugnt. När grantruppen kom tillbaka käkade vi först vörtbröd med julskinka, senap och säsongens första julmust! :) Sen klädde vi granen och bara myste. Jag önskar att jag hade några kort men det finns tyvärr inte några alls!

På julaftonen började vi med grötfrukost inklusive nöt och rim. Jag fick nöten och önskade mig en sak som jag hoppas ska slå in under året. Vad det var kan jag ju givetvis inte avslöja! Vi fortsatte med pyssel i köket där jag och P stod för köttbullarna, de blev faktiskt riktigt goda! Det följdes av det traditionella Kalle Anka, jättegott julbord inklusive en smarrig efterrätt, den kladdkakan som vann Kladdkake-SM. Det ni! Den var banne mig supersmarrig :) Sen fick jag en massa julklappar också! Wow!!! Jag fick en kokbok med en massa fina bilder och bra recept (Under Valnötsträdet), gröna Rosti-verktyg, ett randigt Casall-träningslinne, en träningsväska från Nike (kommer bli snyggast på Sportlife), en ursnygg skinnhandväska, plättlagg med ett hjärta till våra mysfrukostar, underställ, en personlig almanacka samt Wii Sing! Vi inledde med Barbie Girl och sjöng sedan allt från Pokerface till Country Roads, så himla skoj! Hela julen har varit i lugnets tecken och det har varit underbart, precis vad jag behövde! Skönt att få återhämta sig och hämta nya krafter!

Tack P, P, S, K, svärmor och mormor för att jag fick fira jul med er! :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan