Dalarna

Nu befinner jag mig i Dalom och vi som sa att det snöat en massa i Göteborg - vi behöver inte vara så skrytsamma! Här är hur mycket snö som helst, härligt! :) Jag var nyss ute och skottade av bilarna och trappan till huset (i någon typ av pälsmössa). Både pappa och mamma blev glada, de är inte alltför exalterade över snön. Det är cirka 8 minusgrader men jättehärlig luft, det känns inte ens som att det är kallt, det känns bara friskt!

Jag åkte upp igår morse, snälla svärmor körde mig till tåget. Jag "landade" i Falun strax efter halv tre och där kom pappa & T och hämtade upp mig för en tripp till Farmor & Farfar där det vankades släktmiddag! Det var jättemysigt att träffa släkten, inte alltför ofta det inträffar, även om vi saknade Stockholms-familjen. Det blidde en hel del skratt och skoj, vilket är rätt vanligt när alla ses.

På kvällen blev det en liten julafton för mig som inkasserade lite julklappar! :) Jag fick jättefina saker även här; ett Efva Attling-halsband, rosaprickiga muffinsformar, presentkort på Åhléns, Marc Jacob´s Daisy (parfym), necessär samt en olivhandkräm. Grymt, eller hur? Jag är superdupernöjd! :)

Om en stund kommer min faster M och farmor och hämtar upp mig. Vi ska på en liten inredningstripp till Leksand där vi bland annat ska kolla in affären Lantliv och fika på ett gårdscafé som ligger mitt på gågatan! :) Det ska bli jättemysigt! Bäst att jag går och gör mig klar!

Vad gör ni i mellandagarna???


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan