Valborg

En "högtid" som är känd för sitt festande... Jag har också festat en del så att säga under en del valborgskvällar i mitt liv och så även ikväll. Jag är sååå full så jag knappt vet vad jag skriver... "Schnälla schkicka schpriten!" Näe, inte riktigt...
Detta blir nog den tidigaste nattningen som någonsin inträffat en afton som den här. Jag skulle faktiskt tippa på att jag var vaken längre min allra första Valborgsmässoafton i och med att den stora elden i Söderås inte tändes förrän sent på kvällen. P har åkt till Hemsedal och sitter nu packad (både spritmässigt och resväskemässigt) i en buss som troligen befinner sig inom den norska gränsen. Själv sitter jag framför datorn och försöker skriva så tyst som möjligt! Jag har nämligen finbesök, lilleman är här hos faster och ska sova här i natt. Vi har lekt, busat och badat (väldigt uppskattat, tog nog minst en halvtimme, hihi). För en liten stund sedan nattade jag honom med välling och har nu bäddat in honom i vår säng som numera liknar en halfpipe, jag har nämligen bäddat med kuddar under bäddmadrassen så han inte ska rulla ur... Nu sussar han gott och snart ska jag också krypa ner i halfpipen, man vet ju inte om jag måste gå upp inatt. Både B och J trodde han skulle sova så gott som hela natten, vi får se. Kul är det i alla fall... :)

Nu måste jag betala alla räkningar, har inte hunnit det under veckan. Jag skriver mer imorgon... :)

Såhär ser det förmodligen ut hos 08-orna

Bild: http://www.sweden.se/upload/Sweden_se/english/Theme%20sites/Celebrating_new/valborgseld.jpg


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan