Upplevelse

I skrivande stund befinner jag mig alltså i den rätta viken i Dalarna...

Flygresan hit var en upplevelse i sig. Det började med att vi åkte en liten buss, jag och max tjugo personer, ut till det minsta flygplan jag någonsin skådat! Jag fick lov att ta en bild som jag skall visa er sen, men då min lillebror inte är hemma så vet jag kabeln till kamerakortet är... (P, förlåt mig för att jag inte vet vad det heter, hihi). Det var alltså ett minilitet flygplan med små propellrar. När vi skulle kliva på erbjöds öronproppar men jag tackade vänligt nej och tänkte "vem behöver öronproppar, jag brukar aldrig få lock". Sedan gick jag ombord, slängde in handbagaget i en liten lucka (då det inte fanns plats för det vid sätena) och gick mot närmsta lediga plats. Alla gick nedhukade då det inte var särskilt högt i tak i kabinen. Jag ringde P direkt för att berätta om detta magnika anti-jumbojet, han bara skrattade... :) Så slogs motorerna på och jag förstod genast varför alla tagit emot öronpropparna som erbjudits. Jag vinkade till mig den så kallade flygvärdinnan som också verkade knäcka extra som andrepilot då hon senare satt brevid piloten i cockpit. Hon log när hon gav mig dem, tänkte väl "dumma brutta". Sen satte vi av i fart och upp i luften, vi flög dock väldigt lågt hela tiden så man såg tydligt landskapet under. Jag somnade rätt kvickt eftersom både reselektyr och färdkost befann sig bak i handbagaget i den lilla luckan. Sen när jag vaknade var det bara tio minuter kvar till landning - perfekt! Positivt med resan var ändå att det var öppet till cockpit så man kunde blicka ut, så häftigt. Dock hade jag ju platsen längst bak så  jag såg inte så mycket men nästa gång jag flyger skall jag givetvis sitta längst fram. Positivt var också de stora fönstrena! De var helt enorma om man jämför med planet i helhet, vilket innebar att jag som satt i gången kunde se minst lika bra som min granne...

Nu ska jag gå och se klart hockeyn, Leksand förlorar nog igen... Det ser inte bra ut, tyvärr måste jag säga!!!

Trevlig kväll!
 

Kommentarer

2009-04-03
sofie skriver:

Haha sablans va ballt=) De vill jag också göra nån gång!! Nästa gång sitter du och jag längst fram;) Hoppas du får en kanon helg!! Hälsa rättvik! kramar

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan