Blåkulla nästa

Japp, så var då skärtorsdagen änteligen här... :) Dagen då den lilla kitteln putsas upp, kvasten rengöres, hucklet tvättas - allt för att färden till Blåkulla skall gå så smidigt som möjligt... Fast häxan som skriver nu blir faktiskt kvar i Götlaborg över påsken. Skönt att slippa packa igen faktiskt... ;) Vi får nog köpa hem lite godis ifall det kommer några påskkäringar/påskgubbar som knackar på. Vi får köpa äckligt godis för att eliminera risken att jag käkar upp godiset, det hade ju kunnat bli lite halvpinsamt sådär. Barnen blir utan medan jag sitter å klappar maggen, vilken syn... :)

Vi slutar klockan 13 här idag och det ska bli väldigt skönt. Efter jobbet ska jag bara hem och lämna bilen, ta bussen in mot stan och inhandla en slags bok och byta ett par byxor. Sen vidare mot M för påsklunch med henne, A och lille P. Det ska bli himla trevligt. Mot eftermiddagen/kvällen bär det av hemåt för tvättning och lite hemmafix som inte blivit av under veckan. Vi skulle behöva handla käk också men med tanke på att skärtorsdagen är handelns bästa/värsta dag så får vi se hur sugna vi är på att trängas. Jag hoppas på att få en liten glimt av min ljuva lilla brorson också. Jag fick ett mms igår av B där han visade hur L kröp! :) Sååå söt, han sprattlade för fullt med benen men lyckades ta sig framåt samtidigt som han såg väldigt lycklig ut. Mysigt värre! :)

Nu ska jag jobba! :)

Ny profilbild av mig

Bild: http://www.annorlunda.se/websites/webb_filer/bildbank/P%C3%A5skk%C3%A4rring.gif
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan