Påsk påsk påsk

Så lider påskaftonen mot sitt slut, det har varit en jättetrevlig dag. Efter scones-frukosten begav jag mig till B´s gamla lägenhet för att hjälpa till att flytta ut det sista, tog ett par timmar men det är nästan helt klart nu... Skönt, då kan de börja om på allvar i sin nya lya... :)

Sen iväg på påskbord hos P´s mormor! Å vilket påskbord sen! Allt från ägg, sill, brytbröd till en massa lax, köttbullar och lamm. Å givetvis den berömda påsktårtan som jag älskar, den ska nu döpas om till "Helenas Kaka"... :) Hon hade dukat och gjort så fint med en massa chokladägg utspritt över bordet, påskliljor och marsipankycklingar. Efter maten var det dags att leta godis och trisslotter! :) Det är såå kul när alla vi vuxna springer och letar överallt för att hitta godsaker som finns gömda under kuddar i soffan, bakom gardinerna, i alla prydnadssaker, bland böckerna i bokhyllan med mera... :) Efter letandet var alla helt slut och då kom S och svärmor med nästa grej att vi skulle leta i ett annat rum också, jätteskoj! :) Så då fick jag en Muffins-bok av dem med en massa smarriga recept på muffinsar. Så här skall bakas muffins någon dag, kanske redan imorgon om vi ska fira F.

Nu ska vi dra oss tillbaka och kolla lite film. Jag sa det förut men jag säger det igen - Fy Farao va gott det är att vara ledig! :)

Allt detta hade vi med oss hem (plus mat)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan