Långfredag

Ja ni, igår var en jättehärlig dag. Fy farao va skönt det är att vara ledig! :)

Vi  startade dagen med en mysfrukost. Drog oss till Frölunda Torg för inhandling av en påskpresent, vi hittade också en liten "saluhall" eller vad vi ska kalla det, där vi köpte entrecoté. Sen en snabbis hem till B, J och L för utdelning av påskägg samt en kvick kaffepaus som innebar att jag lekte med en trött liten söt L... :) Sedan åkte vi vidare hem till svärmor där vi stannade ett tag. Efter det blev det en tripp till Ikea, där vi handlade en ny stekpanna, en sockerkaksform samt en ugnsform. Jag fick lite pengar i julklapp så jag utnyttjade dem... :) Vårens första mjukglass i solen också på väg till Coop där vi köpte alla tillbehör till kvällen. Väl hemma slappade vi en stund, nästan somnade när det ringde på dörren, utanför stod B och han skulle tömma sitt rum sen han bodde här. Bättre sent än aldrig... :) Vi lagade mat strax efter det, det blev hur gott som helst med en riktigt mör köttbit, bakad potatis, grönsaker, vin och vitlökssmör... :) Kladdkaka till efterrätt (S, när ska vi käka kladdkaka då?). Vi kollade på Gran Torino, Clintans senaste film... Se den, den var jättebra tyckte både jag å P...

Hur var eran långfredag? :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan