Dalarna

Jag har haft en otroligt härlig helg i Dalarna, allt har varit jättebra och mina prioriteringar har hunnits med... :)

Fredagen började med en lång frukost ensam när övriga familjemedlemmar befann sig på jobb och i skolan. Efter frukosten åkte jag ner till Rättvik och hämtade F som hade en kort dag i skolan. Vi körde hem till Moffil och fortsatte vår resa med Moffil till Leksand för att fika på konditori Siljan. Där satt vi en lång stund och jag hann träffa några gamla klasskompisar och parallellklasskompisar som man inte sett på snart sju år! Förstår ni känslan av när man säger att det gått sju år?? Det är då åldersnojan kryper sig inpå, sju år!!! Det kanske känns som tre år sen, men fatta vad tiden springer iväg... För ett par år sedan existerade inte "7 år sedan" på samma sätt, men nu - nu finns begreppet! Det är väl bara att inse fakta antar jag! Efter fikat strosade vi runt lite i Leksand, kollade lite inredningsaffärer, köpte godis och bara njöt av solen. Det var en underbar vårdag och vi satt ett tag på en parkbänk och bara softade, så skönt! Eftermiddagen spenderades hos farmor och farfar... Farfar var lite yr så jag och farmor satt i timmar och bara pratade om livet, det var trevligt... :) Kvällen avslutades med god thai från Rättvik (japp,det finns en thai på torget nu) och Singstar! :)

lördagen åkte jag, F och T på roadtrip alldeles efter frukost. Första anhalten var Skarp Kalligrafi i Hjortnäs men den butiken var tyvärr stängd, lite trist. Det blir definitivt en tripp dit nästa gång jag är i Dalarna. Vi spanade in genom fönstrena och det såg jättefint  och mysigt ut... Vi fortsatte mot Lager 157 i Sågmyra där det spenderades en del pengar på en vit kofta, två tunikor och en vit skjorta. Nu äntligen har jag den där vita skjortan varje dam bör ha! :) Jag köpte även två snygga Bondelidskjortor till P samt strumpor och ett basic-linne för 25:- (fatta billigt!!!). Det var meningen att det skulle vara en påskpresent (hade köpt ägg och allt) men jag kunde inte hålla mig... :) Roadtripen fortsatte hem till farmor och farfar där vi satt i solen i timmar, fikade och bara hade det gött! :) Väl hemma käkade vi tacos, kollade på Robinson och spelade Yatzy! Det blev även en kort visit hos Moffil där vi kollade på "Jag vet vad du gjorde förra lördagen". Det blev en rätt sen kväll,men det var trevligt! :)

söndagen hann jag inte så mycket mer än att käka en snabb frukost, packa det sista och säga hejdå till alla innan pappa körde ner mig till stationen (tänkte säga Centralen, men det passade sig inte riktigt)... Det kändes som tågresan gick väldigt fort trots att den tog 7 timmar. Jag tackar Ipoden och en bra bok (Annika Bryn - den sjätte natten), dessutom sov jag nästan hela vägen från Borlänge till Örebro, så där försvann ju ett par timmar! Hemma slappade vi mest, käkade Burger King, kollade "Wipe Out" och "I Sanningens Ögonblick" (stackars patetiska tjejer som ställer upp i det programmet. Jag har aldrig sett det innan och kommer aldrig se det igen, men det är ju nästan sorgligt att vissa gör vad som helst för pengar). Jag pyntade också med påskris, fjädrar och ägg så vi får lite påskstämning hemma... :)

Som sagt en mycket trevlig helg, men "borta bra, hemma bäst".

Lite bilder från Dalom
           
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan