Söndagsångest

Har jag nu...

Helgen har sprungit iväg som vanligt och det känns redan nu som om kroppen ställt in sig på att vara ledig, vilket innebär att det känns skumt att gå till jobbet som vanligt imorgon. Jag hoppas det blir lugnt så jag kan reda ut gammalt och förbereda för årsskiftet. Dock måste jag ta lite längre lunch för jag måste vaccinera mig och göra ett julklappsärende... Spännande! :)

I fredags kom P och A hem till oss, vi käkade tacos och kollade På Spåret. Det var jättetrevligt. Dock var jag en smutta osocial som somnade innan kvällen ens egentligen börjat. Så trött så trött...

Lördagen började med traditionsriktig lördagsmysfrukost och fortsatte med julklappsshopping på stan. Det var hysteriskt mycket folk och enorma köer för att ens ta sig till kassan. Jag fick köpt det som skulle köpas för "vidareforsling". Har ändå många paket kvar men de får shoppas på tisdag efter jobbet. Det kan låta stressigt, men jag vet exakt vad som skall köpas så jag är inte orolig för det. Det är annat om man inte har en hum och skall ut och böka med alla hysteriska människor. Nu kan jag bara beta av från listan. Kvällen spenderades i soffan framför pappas julklapp. Det tog sin lilla tid men jag känner mig nöjd och hoppas och tror att han kommer bli jätteglad (tack A)...

Imorse kom F på frukostbesök innan vidare färd mot kallare breddgrader... Det var mysigt även om det kändes som han bara hann säga hej. Det blir nog längre nästa gång hoppas jag. Annars slappade jag en massa medan P & P var ute på julklappsbestyr. Jag har nämligen varit megatrött hela helgen, vet inte riktigt vad det beror på... :( Så tråkigt... Alldeles nyss kom jag hem från tjejkväll hos familjen B. Vi har gjort hårinpackningar, lagt ansiktsmasker, ätit mumsig mat och kollat på Heartbreak Hotell (feelgood-film med roliga roller). Myspys! :)

Nu är det dags att nanna. Natti natti!

Juliga tulpaner inköpta igår


Sigge alias Linslusen

 

Kommentarer

2008-12-22
emlan skriver:

vilka mysiga kort du har tagit:)

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan