Freedaag

Äntligen fredag och helg! Sköönt! :)

Fast först nästan en hel arbetsdag kvar, men det går säkerligen fort. Vi ska ha julklappsspel idag med. Alla på kontoret skall ha köpt en present för 50 kr (jag ska köpa min på lunchen idag, var lite tidsbrist igår) och sen ska vi slåss om paketen med tärningar. Vet inte riktigt hur det går till men det blir spännande.

Julshowen igår var kanonbra! När vi först var på plats serverades vi en drink och därefter maten i bankettsalen som det så fint hette. Förrätten bestod av en lättrimmad lax med avocadokräm och en citronaktig sky. Varmrätten var stekt ankbröst med potatiskaka och desserten en typ av creme brule. Allt var verkligen jättegott. Efter maten började showen som alltså var med en touch av latino. Det dansades samba och salsa (med Tobbe och Annika från Let´s Dance), det bjöds på skojiga delar med Maria "Sally" Lundqvist (my good, vilken kvinna, så himla rolig) och latinska sånger av Niklas Andersson (musikalartist med grym tuta).

När jag kom hem kom pappa och hans kompis hem till oss. De landade tidigare under kvällen och hade spenderat tiden då jag var borta hemma hos B, J & L. Så vi satt och snackade ett bra tag, allt ifrån dykning och muränor till pyramider och KFC... :) Vi kom inte i säng förrän halv två tror jag, vilket medför en trött mig idag...
Men ikväll ska jag bara slappa. Först ska jag träna mitt sista Mrl-pass på länge med min svärmor och P som kommer från Stockholm idag. Sedan hem till pyjamasen... :) Kanske lite god mat och sen blir det pyssel för hela slanten. Jag måste fixa iordning pappas julklapp under helgen för F åker upp till Dalarna på söndag och då ska det med, liksom en del andra klappar. Morgondagen vigs alltså åt julklappsinköp på hög nivå.

So long.

Gårdagens stjärnor
hotell, paket, Göteborg
(bild: www.elite.se)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan