Dan före dopparedan

Jag kan inte bara förstå att det redan är julafton imorgon, det är lite svårt att ta in. Var tog hösten vägen? Visst att man tycker att tiden rusar iväg hela tiden, men såhär snabbt... Hmmm, det skumma är att alla säger att det går fortare ju äldre man blir men i ärlighetens namn undrar jag om det ens går.

Efter jobbet igår var vi på julmiddag hemma hos P´s pappa. Vi bjöds på tema kalkon och fläder! Det var gött... Hade julklappsstund också. P och hans systrar hade knåpat ihop jättefina paket till dem. Jag fick också paket... :) Jag fick Mark Levengoods bok  "Hjärtat får aldrig rynkor". Någon som läst?

Idag jobbar vi bara halvdag här på jobbet. Så runt ett drar jag in till stan och avslutar mina julklappsinköp... Skrev klart listan igår kväll så det ska nog gå hyfsat fort, det enda är väl att det kommer vara långa köer, trängsel och annat som kan dra ut på tiden. Sen blir det hem till svärmor där skinkan skall griljeras, granen skall huggas (någonstans i skogen) och kläs, klappar ska slås in och rimmen skall skrivas ihop... Mysigt! :)  Skumt dock att fira jul utan snö....  Men det ska nog gå bra!

Nu måste jag jobba, har en massa att beta igenom.

Boken jag fick i julklapp         

(bild:www.piratforlaget.se)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:



« Till Startsidan